Інформаційні технології в цифровому маркетингу

Ступінь та кваліфікація, що здобуває випускник програми
Ступінь вищої освіти, що присуджується випускнику:
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр з інформаційних систем та технологій.
Документи про вищу освіту, що видаються випускнику програми
Bachelor Diploma;
European model Bachelor Diploma Supplement.
Qualification in the diploma:

Ступінь вищої освіти – Бакалавр;

Спеціальність – 126 Інформаційні системи та технології.

Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Structural units providing training in this program  
Special field Department ensuring the program implementation 
Опис предметної області програми
Об'єкти вивчення:

теоретичні та методологічні основи й інструментальні засоби створення і використання інформаційних систем та технологій (ІСТ); критерії оцінювання і методи забезпечення якості, надійності, відмовостійкості, живучості ІСТ, а також моделі, методи та засоби оптимізації та прийняття рішень при створенні й використанні ІСТ бізнес-процесів, у т.ч. в системі цифрового маркетингу; бізнес-процеси як форма сучасної взаємодії суб’єктів ринкових відносин для задоволення їх економічних та соціальних інтересів в цифровому просторі.

Цілі навчання:

формування та розвиток загальних і професійних компетентностей з ІСТ, що сприяють соціальній стійкості й мобільності випускника на ринку праці; отримання вищої освіти для розробки, впровадження й дослідження ІСТ, в т.ч. в площині актуалізації розвитку діджитал-маркетингу; розвитку академічних системних знань та творчих здібностей особистості в професійній діяльності.

Теоретичний зміст предметної області:

поняття та принципи інформаційного менеджменту, системної інтеграції та адміністрування інформаційних систем, управління ІТ-проєктами, архітектури ІТ-інфраструктури підприємств; суть маркетингу як сучасної філософії бізнесу в умовах діджиталізації.

Методи, методики та технології:

загальнонаукові та спеціальні методи, математичного комп’ютерного моделювання, оволодіння професійними прикладними програмами, методи та техніки створення і використання/супроводу ІСТ в різних галузях господарювання.

Інструменти та обладнання:

комп’ютерна техніка, контрольно-вимірювальні прилади, програмно-технічні комплекси та засоби, мережне обладнання, спеціалізоване програмне забезпечення, сучасні мови програмування тощо.

Фокус освітньої програми

ОПП спрямована на підготовку фахівців, здатних до аналізу, розробки, моделювання, прогнозування, впровадження та управління складними ІСТ для прийняття та імплементації маркетингових управлінських рішень.

Ключові слова: інформаційне забезпечення, інформаційні системи та технології, бізнес-процеси, цифровий маркетинг, Internet of Things, технології управління Big Data, прийняття рішень та системний аналіз, цифрові комунікації, Web-технології.

Особливості та відмінності програми

Програма спрямована на інтеграцію знань з сучасних та перспективних напрямів розробки ІСТ, а саме з проєктування та розробки забезпечення інформаційних, інтелектуальних систем і технологій розвитку цифрового маркетингу на основі: чисельних методів інтелектуального аналізу великих баз даних, Web-технологій та 3D-проєктування, систем та технологій інтернету речей (Internet of Things), хмарних технологій (Cloud Computing), методів аналізу і обробки великих обсягів даних (Big Data Analytic), інструментарію сучасного маркетингу в цифровому просторі.

Додаткові можливості програми

Здобувачі вищої освіти за цією освітньою програмою мають можливість брати участь в програмах міжнародної академічної мобільності (тривалістю 1 або 2 семестри), яка реалізується англійською, німецькою, польською, іспанською мовами.

Здобувачі вищої освіти мають можливість навчатися на кафедрі військової підготовки офіцерів запасу Національного університету «Одеська політехніка».

Особливості реалізації програми
Підходи до викладання та навчання

Викладання проводиться з дотриманням принципів академічної свободи у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, практичних та лабораторних робіт, консультацій; у формі самостійної роботи, практичної підготовки, контрольних заходів.

Навчання студентоцентроване, проведення самостійних та групових досліджень, участь у міждисциплінарних проєктах та тренінгах, індивідуальна робота (виконання розрахунково-графічних робот, курсових робот та проєктів), підготовка кваліфікаційної роботи.

Система оцінювання

Система оцінювання ґрунтується на принципах ЄКТС та здійснюється за 100-бальною шкалою.

Оцінка за шкалою університету Оцінка за шкалою ЄКТС Оцінка за національною шкалою
Екзамени та диференційовані заліки Заліки
90–100 A Відмінно Зараховано
82–89 B Добре
75–81 C
67–74 D Задовільно
60–66 E
35–59 FX Незадовільно Не зараховано
0–34 F

 

Кожний навчальний семестр містить два модульних контролі. Кожний модульний контроль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Якщо підсумковою формою контролю є залік, то підсумкова оцінка формується як накопичувальна за результатами оцінювання всіх навчальних елементів, які заплановані на семестр для виконання здобувачами вищої освіти. Оцінку «зараховано» отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі навчальні елементи не менш, ніж на 60 %. 

До екзамену допускаються здобувачі, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %.

Критерії оцінювання кожного навчального елемента визначені в робочій програмі навчальної дисципліни і доводяться до відома здобувачів на першому в семестрі занятті відповідно до положення про робочу програму навчальної дисципліни.

Оприлюднення змісту навчальної дисципліни та критеріїв оцінювання здійснюється через силабуси дисциплін, які розміщені на офіційному вебсайті університету.

Здобувачі зобов’язані дотримуватись принципів академічної доброчесності при виконанні модульних контрольних робіт, поточних контрольних завдань, індивідуальних завдань з дисципліни.

Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення

Освітню програму забезпечують 8 докторів наук, 15 кандидатів наук. Відсоток НПП, задіяного до викладання навчальних дисциплін за ОП, які мають відповідні наукові ступені, становить 75%.

Матеріально-технічне забезпечення

Освітній процес відбувається в аудиторіях та лабораторіях, обладнаних аудіовізуальною апаратурою і необхідними технічними засобами. Зокрема, в начальному процесі використовується: Спеціалізована комп’ютерна лабораторія, 523 г, 100 м2 (ПЕОМ – 25 шт. Відеопроєктор – 1 шт. Екран – 1 шт. 3D Plotter – 1 шт. МФУ – 1 шт.) Ліцензійні: Windows XP SP3 (MSDNA) Autodesk Mechanical 2021, Autodesk Inventor 2021, Autodesk AutoCAD 2021, Autodesk Architecture 2021, Autodesk 3DMax 2021, Autodesk Inventor 2021, Autodesk PowerSHAPE 2021 (25), Autodesk PowerMILL 2021 (25), Autodesk PowerINSPECT 2021 (25), Autodesk ArtCAM Pro 2021 (25), Autodesk FeatureCAM 2021 (25), Autodesk CopyCAD 2021 (25), Autodesk Revit 2021 (25), ArchiCAD, Microsoft Visual Studio 10, MySolidWorks for Students. Безкоштовні: Eclipse, Autodesk Fusion 360 (безкоштовна студентська версія), OpenOffice Бібліотеки OpenGL AIDA, HDD Scan, Victoria 4.47 MemTest86, Labworks RightMark Audio Analyzer, NI Multisim, Ascon Компас. Спеціалізована комп’ютерна лабораторія, 513 г, 85 м2. Ліцензійні: Windows XP SP3(MSDNA) Autodesk Revit 2021 (15), ArchiCAD, Autodesk Mechanical 2021, Autodesk Inventor 2021, Autodesk AutoCAD 2021, Microsoft Visio NetCracker, OPNET Modeler, MySolidWorks for Students. Безкоштовні: UMLet, Diagram Designer, CLIPS, Ubuntu, Ascon Компас, наявний Інтернет внутрішня швидкість 100 мБ/с для доступу до власних WEB- ресурсів, зовнішня швидкість 1 ГБ/с.

Інформаційно-методичне забезпечення

Здобувачі мають доступ до книжкового фонду науково-технічної бібліотеки, електронної бібліотеки, електронного каталогу, читальних залів з безкоштовною зоною Wi-Fi, баз даних SCOPUS та Web of Science з комп'ютерів локальної мережі Університету. Система дистанційного навчання і консультування, забезпечується завдяки платформам й інструментам Google які мають розширений корпоративний функціонал, продуктам Microsoft Office 365. Доступ до всіх бібліотечних баз надається користувачам внутрішньої мережі університету.
https://op.edu.ua/library 
https://el.op.edu.ua
 

 

Академічна мобільність
Загальна інформація

Академічна мобільність в університеті заохочується та визнається згідно із процедурами ЄКТС.

Академічна мобільність регламентується Постановою КМУ № 579 «Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність» від 12 серпня 2015 року та Положенням університету про порядок реалізації права на академічну мобільність https://op.edu.ua/document/2501.

Внутрішня академічна мобільність

Передбачено «включений семестр» на основі двостороннього договору між Національним університетом «Одеська політехніка» та Національним технічним університетом України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»  від 22.04.2021 №203-06.

Міжнародна академічна мобільність

У межах програми ЄС Еразмус+; на основі спільних договорів між Національним університетом «Одеська політехніка» та університетами-партнерами: Університет прикладних наук м. Ерфурт (Німеччина) (№191-06 від 09.12.2019); Університет прикладних наук, м. Аугсбург (Німеччина) (№140-06 від 05.10.2016); Університет техніки і економіки, м. Берлін (Німеччина) (№64-006, 2009); Університет країни Басків (Іспанія) (Еразмус+, №121-006, 10.06.2015); Вища школа економіки та менеджменту суспільного управління, м. Братислава (Словаччина) (№175-06 від 08.11.2018); Вища технічна школа м. Катовіце (Польща) (№168-006 від 11.04.2018).

Академічні та професійні права випускників
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність:

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практи¬чні проблеми в області ІСТ або у процесі навчання, що перед¬бачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і хара¬ктеризується комплексністю та невизначеністю умов, в т.ч. їх застосування в системі цифрового маркетингу.

Загальні компетентності:
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. 
  • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 
  • Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності. 
  • Здатність спілкуватися іноземною мовою. 
  • Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 
  • Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел. 
  • Здатність розробляти та управляти проєктами. 
  • Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
  • Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. 
  • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
     
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
  • Здатність аналізувати об’єкт проєктування або функціонування та його предметну область. 
  • Здатність застосовувати стандарти в області інформаційних систем та технологій при розробці функціональних профілів, побудові та інтеграції систем, продуктів, сервісів і елементів інфраструктури організації. 
  • Здатність до проєктування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення ІСТ, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними. 
  • Здатність проєктувати, розробляти та використовувати засоби реалізації ІСТ та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші). 
  • Здатність оцінювати та враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні фактори на всіх етапах життєвого циклу інфокомунікаційних систем. 
  • Здатність використовувати сучасні ІСТ (виробничі, підтримки прийняття рішень, інтелектуального аналізу даних та інші), методики й техніки кібербезпеки під час виконання функціональних завдань та обов’язків. 
  • Здатність застосовувати інформаційні технології у ході створення, впровадження та експлуатації системи менеджменту якості та оцінювати витрати на її розроблення та забезпечення. 
  • Здатність управляти якістю продуктів і сервісів ІСТ протягом їх життєвого циклу. 
  • Здатність розробляти бізнес-рішення та оцінювати нові технологічні пропозиції. 
  • Здатність вибору, проєктування, розгортання інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації. 
  • Здатність до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей і методів.
  • Здатність управляти та користуватися сучасними інформаційно-комунікаційними системами та технологіями (у тому числі такими, що базуються на використанні Інтернет).
  • Здатність проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати експериментальних даних і отриманих рішень.
  • Здатність формувати нові конкурентоспроможні ідеї й реалізовувати їх у проектах (стартапах).
  • Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації, моделювання та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.
  • Здатність проваджувати та коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти цифрового маркетингу на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв’язків між її складовими, проводити маркетингові дослідження з використанням ІСТ у різних сферах маркетингової діяльності.
  • Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні та імплементації маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності.
  • Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
  • Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в кросфункціональному розрізі.
     
Програмні результати навчання
  • Знати лінійну та векторну алгебру, диференціальне та інтегральне числення, теорію функцій багатьох змінних, теорію рядів, диференціальні рівняння для функції однієї та багатьох змінних, операційне числення, теорію ймовірностей та математичну статистику в обсязі, необхідному для розробки та використання ІСТ та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації. 
  • Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проєктування і використання ІСТ. 
  • Використовувати базові знання інформатики й сучасних ІСТ, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проєктування і використання ІСТ. 
  • Проводити системний аналіз об’єктів проєктування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в ІСТ.
  • Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення ІСТ на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів ІСТ. 
  • Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності. 
  • Обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу ІСТ. 
  • Застосовувати правила оформлення проєктних матеріалів ІСТ, знати склад та послідовність виконання проєктних робіт з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів для запровадження у професійній діяльності. 
  • Здійснювати системний аналіз архітектури підприємства та його ІТ-інфраструктури, проводити розроблення та вдосконалення її елементної бази і структури. 
  • Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень. 
  • Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення ІСТ та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження. 
  • Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу, в т.ч. цифрового.
  • Збирати, аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію.
  • Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. 
  • Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію, гнучко адаптуватися до змін маркетингового середовища.
  • Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцями і нефахівцями у сфері маркетингу, представниками різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта, в т.ч. іноземною мовою.
  • Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції в діяльності суб’єкта господарювання.  
  • Відшукувати потрібну науково-технічну та економічну інформацію в доступних джерелах, державною та іноземною мовою, аналізувати та оцінювати її.