Електромеханічні системи автоматизації технологічних процесів

ID: 3434
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2019.
Number of ECTS credits: 
5.00.
Final form of control: 
Exam.
Teacher: 
д.т.н., проф Водічев В.А.

 

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:
  • розвиток та розширення теоретичних та інструментальних компетентностей в галузі керування технологічними процесами на промислових установках  і робочих машинах, у яких для приведення у рух виконавчих органів застосовуються автоматизовані електроприводи; 
Завдання дисципліни:
  • розвиток навичок в системному аналізі та моделюванні статичних і динамічних характеристик електромеханічних систем;
  • висвітлення сучасних досягнень в галузі побудови електромеханічних систем автоматизації, розрахунку параметрів перетворювальних пристроїв, синтезу регуляторів, що входять до складу керуючого пристрою. 

 

Основні результати навчання

  • Здатність описати сучасні методи створення автоматизованих систем керування, електромеханічних систем автоматизації та автоматизованих систем проектування на всіх стадіях життєвого циклу включаючи розроблення, дослідження, експлуатацію, супроводження та утилізацію.
  • Здатність застосовувати методи теорії автоматичного керування, системного аналізу та числових методів при розробці імітаційних моделей автоматизованих систем та їх функціонування, теоретичному досліджені та моделюванні різних аспектів систем із використанням новітніх комп’ютерних технологій.
  • Здатність аргументувати вибір технічних засобів автоматизації на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навики налагодження технічних засобів автоматизації та систем керування.
  • Здатність спланувати, організувати та прийняти участь в процесі розробки, реконструюванні, дослідженні та удосконаленні автоматизованих систем керування, проектування та електромеханічних систем автоматизації.
  • Здатність виконувати моделювання об’єктів дослідження з використанням сучасних прикладних пакетів.
  • Здатність виконувати моделювання об’єктів дослідження за допомогою власного програмного забезпечення.
  • Здатність демонструвати знання методів ідентифікації об’єктів, побудови їх математичних моделей та моделей систем керування, дослідження математичних моделей систем керування та їх елементів.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

 

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Призначення, склад та класифікація автоматизованих систем керування технологічними  процесами  (Л*, ПЗ №1, СРС, К).

2 тиждень

Обґрунтування ефективності застосування систем стабілізації швидкості. Система з датчиком діаметра і функціональним перетворювачем (Л, СРC, ПЗ №2, К).

3 тиждень

Система стабілізації швидкості різання зі зворотним зв’язком за цією швидкістю (Л, ПЗ №3, СРC, К).

4 тиждень

Розрахунок статичних характеристик систем стабілізації швидкості (Л, ПЗ №4, СРC, К).

5 тиждень

Обґрунтування ефективності застосування систем стабілізації силових параметрів. Структура системи стабілізації потужності (Л, ПЗ №5, СРС, К).

6 тиждень

Розрахунок статичних характеристик, стійкість і корекція систем стабілізації потужності  (Л, ПЗ №6, СРС, К).

7 тиждень

Технічна реалізація датчиків і регуляторів систем стабілізації  (Л, МКР1, СРС, К).

8 тиждень

Системи регулювання швидкості електроприводів (Л, ПЗ №7, СРС, К).

9 тиждень

Системи керування копіюванням (Л, ПЗ №8, СРС, К).

10 тиждень

Системи регулювання переміщень. Спостережні електроприводи (Л, ПЗ №9, СРC, К).

11 тиждень

Стійкість систем регулювання положення. Датчики положення (Л, ПЗ №10, СРC, К).

12 тиждень

Системи циклового програмного керування (Л, ПЗ №11, СРC, К).

13 тиждень

Системи числового програмного керування (Л, ПЗ №12, СРC, К).

14 тиждень

Системне програмне забезпечення пристроїв програмного керування (Л, ПЗ №13, СРС, К).

15 тиждень

Інтерполяція в пристроях програмного керування (Л, К, СРС, МКР 2).

* Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань; К – консультації викладача.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною

Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 25 балів: вирішення практичних задач на ПЗ (20 балів), активна робота на практичному занятті (5 балів)). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

Складання/перескладання екзаменів відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій.

Відсутність здобувача на екзамені або на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзаменів відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, складання екзамену користуватися телефонами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.