Культурологія

Ступінь та кваліфікація, що здобуває випускник програми
Ступінь вищої освіти, що присуджується випускнику:
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр з культурології.
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр з культурології.
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр з культурології.
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр з культурології.
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр з культурології.
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр з культурології.
Документи про вищу освіту, що видаються випускнику програми
Диплом бакалавра;
Додаток до диплома бакалавра європейського зразка.
Кваліфікація в дипломі:

Ступінь вищої освіти – Бакалавр.

Спеціальність – 034 Культурологія.

Ступінь вищої освіти – Бакалавр.

Спеціальність – 034 Культурологія.

Ступінь вищої освіти – Бакалавр.

Спеціальність – 034 Культурологія.

Ступінь вищої освіти – Бакалавр.

Спеціальність – 034 Культурологія.

Ступінь вищої освіти – Бакалавр.

Спеціальність – 034 Культурологія.

Ступінь вищої освіти – Бакалавр.

Спеціальність – 034 Культурологія.

Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Кафедра (спеціальна), яка забезпечує виконання програми 
Гарант освітньої програми 
Опис предметної області програми
Об’єкти вивчення та діяльності:

культурні процеси, явища, стани та ознаки, їх усвідомлення, інтерпретація та моделювання; соціокультурні інститути та практики, що забезпечують формування культурних норм та цінностей, cпособи їх втілення й використання.

Цілі навчання:

підготовка фахівців з культурології, які володіють сучасними теоретичними знаннями та, практичними навичками, необхідними для розв’язання складних соціокультурних задач і практичних проблем. 

Теоретичний зміст предметної області:

система наукових ідей, підходів, концепцій, теорій щодо культури; поняття та принципи аналізу культурних процесів та явищ.

Методи, методики та технології:

методи та методики пошуку, систематизації, аналізу та інтерпретації інформації щодо культурних об’єктів та практик, технології популяризації знань щодо культури та регулювання відносин у соціокультурні сфері.

Інструменти та обладнання:

аудіовізуальні засоби; програмне забезпечення; мережа Іnternet; інформаційно-комунікаційне обладнання; системи електронного документообігу, електронні бібліотеки та архіви.

Фокус освітньої програми

Програма за спеціальністю «Культурологія» спрямована на поєднання критичного мислення, креативного проектування, теоретико-практичного забезпечення створення та реалізації соціокультурних та мистецьких проектів, що відповідають сучасному рівню економізації та актуалізації культурної спадщини згідно з чинними стандартам та Законами України, Європейського союзу та положеннями ЮНЕСКО. Широке, інтегроване поєднання навчальних курсів гуманітарних дисциплін з сучасними ІТ технологіями, що дозволить студентам стати конкурентоспроможними фахівцями.

Ключові слова: культурологія, креативне проектування, соціокультурне проектування, мистецьке проектування, економізація культурної спадщини, культурні медіа проекти та продукти, дозвіллєва діяльність, івент-менеджмент.

Особливості та відмінності програми

Характерною особливістю даної програми є поглиблене вивчення дисциплін з соціокультурного та арт-менеджменту, регіональних культурних студій та арт-медіа. В навчальному процесі широко застосовуються методики Deeper Learning / Flipped Learning, Game Storming та Problem-Based Learning.

Для здобувачів даної програми є можливість участі в програмах міжнародної мобільності (тривалістю 1 семестр), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами відповідно та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Додаткові можливості програми

Здобувачі вищої освіти за цією освітньою програмою мають можливість брати участь в програмах міжнародної академічної мобільності (тривалістю 1 або 2 семестри), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Академічна мобільність в університеті заохочується та визнається згідно із процедурами ЄКТС.

Здобувачі вищої освіти мають можливість навчатися на кафедрі військової підготовки офіцерів запасу Одеського національного політехнічного університету.

Опис предметної області програми
Об’єкти вивчення та діяльності:

культурні процеси, явища, стани та ознаки, їх усвідомлення, інтерпретація та моделювання; соціокультурні інститути та практики, що забезпечують формування культурних норм та цінностей, cпособи їх втілення й використання.

Цілі навчання:

підготовка фахівців з культурології, які володіють сучасними теоретичними знаннями та, практичними навичками, необхідними для розв’язання складних соціокультурних задач і практичних проблем. 

Теоретичний зміст предметної області:

система наукових ідей, підходів, концепцій, теорій щодо культури; поняття та принципи аналізу культурних процесів та явищ.

Методи, методики та технології:

методи та методики пошуку, систематизації, аналізу та інтерпретації інформації щодо культурних об’єктів та практик, технології популяризації знань щодо культури та регулювання відносин у соціокультурні сфері.

Інструменти та обладнання:

аудіовізуальні засоби; програмне забезпечення; мережа Іnternet; інформаційно-комунікаційне обладнання; системи електронного документообігу, електронні бібліотеки та архіви.

Фокус освітньої програми

Програма за спеціальністю «Культурологія» спрямована на поєднання критичного мислення, креативного проектування, теоретико-практичного забезпечення створення та реалізації соціокультурних та мистецьких проектів, що відповідають сучасному рівню економізації та актуалізації культурної спадщини згідно з чинними стандартам та Законами України, Європейського союзу та положеннями ЮНЕСКО. Широке, інтегроване поєднання навчальних курсів гуманітарних дисциплін з сучасними ІТ технологіями, що дозволить студентам стати конкурентоспроможними фахівцями.

Ключові слова: культурологія, креативне проектування, соціокультурне проектування, мистецьке проектування, економізація культурної спадщини, культурні медіа проекти та продукти, дозвіллєва діяльність, івент-менеджмент.

Особливості та відмінності програми

Характерною особливістю даної програми є поглиблене вивчення дисциплін з соціокультурного та арт-менеджменту, регіональних культурних студій та арт-медіа. В навчальному процесі широко застосовуються методики Deeper Learning / Flipped Learning, Game Storming та Problem-Based Learning.

Для здобувачів даної програми є можливість участі в програмах міжнародної мобільності (тривалістю 1 семестр), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами відповідно та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Додаткові можливості програми

Здобувачі вищої освіти за цією освітньою програмою мають можливість брати участь в програмах міжнародної академічної мобільності (тривалістю 1 або 2 семестри), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Академічна мобільність в університеті заохочується та визнається згідно із процедурами ЄКТС.

Здобувачі вищої освіти мають можливість навчатися на кафедрі військової підготовки офіцерів запасу Одеського національного політехнічного університету.

Опис предметної області програми
Об’єкти вивчення та діяльності:

культурні процеси, явища, стани та ознаки, їх усвідомлення, інтерпретація та моделювання; соціокультурні інститути та практики, що забезпечують формування культурних норм та цінностей, cпособи їх втілення й використання.

Цілі навчання:

підготовка фахівців з культурології, які володіють сучасними теоретичними знаннями та, практичними навичками, необхідними для розв’язання складних соціокультурних задач і практичних проблем. 

Теоретичний зміст предметної області:

система наукових ідей, підходів, концепцій, теорій щодо культури; поняття та принципи аналізу культурних процесів та явищ.

Методи, методики та технології:

методи та методики пошуку, систематизації, аналізу та інтерпретації інформації щодо культурних об’єктів та практик, технології популяризації знань щодо культури та регулювання відносин у соціокультурні сфері.

Інструменти та обладнання:

аудіовізуальні засоби; програмне забезпечення; мережа Іnternet; інформаційно-комунікаційне обладнання; системи електронного документообігу, електронні бібліотеки та архіви.

Фокус освітньої програми

Програма за спеціальністю «Культурологія» спрямована на поєднання критичного мислення, креативного проектування, теоретико-практичного забезпечення створення та реалізації соціокультурних та мистецьких проектів, що відповідають сучасному рівню економізації та актуалізації культурної спадщини згідно з чинними стандартам та Законами України, Європейського союзу та положеннями ЮНЕСКО. Широке, інтегроване поєднання навчальних курсів гуманітарних дисциплін з сучасними ІТ технологіями, що дозволить студентам стати конкурентоспроможними фахівцями.

Ключові слова: культурологія, креативне проектування, соціокультурне проектування, мистецьке проектування, економізація культурної спадщини, культурні медіа проекти та продукти, дозвіллєва діяльність, івент-менеджмент.

Особливості та відмінності програми

Характерною особливістю даної програми є поглиблене вивчення дисциплін з соціокультурного та арт-менеджменту, регіональних культурних студій та арт-медіа. В навчальному процесі широко застосовуються методики Deeper Learning / Flipped Learning, Game Storming та Problem-Based Learning.

Для здобувачів даної програми є можливість участі в програмах міжнародної мобільності (тривалістю 1 семестр), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами відповідно та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Додаткові можливості програми

Здобувачі вищої освіти за цією освітньою програмою мають можливість брати участь в програмах міжнародної академічної мобільності (тривалістю 1 або 2 семестри), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Академічна мобільність в університеті заохочується та визнається згідно із процедурами ЄКТС.

Здобувачі вищої освіти мають можливість навчатися на кафедрі військової підготовки офіцерів запасу Одеського національного політехнічного університету.

Опис предметної області програми
Об’єкти вивчення та діяльності:

культурні процеси, явища, стани та ознаки, їх усвідомлення, інтерпретація та моделювання; соціокультурні інститути та практики, що забезпечують формування культурних норм та цінностей, cпособи їх втілення й використання.

Цілі навчання:

підготовка фахівців з культурології, які володіють сучасними теоретичними знаннями та, практичними навичками, необхідними для розв’язання складних соціокультурних задач і практичних проблем. 

Теоретичний зміст предметної області:

система наукових ідей, підходів, концепцій, теорій щодо культури; поняття та принципи аналізу культурних процесів та явищ.

Методи, методики та технології:

методи та методики пошуку, систематизації, аналізу та інтерпретації інформації щодо культурних об’єктів та практик, технології популяризації знань щодо культури та регулювання відносин у соціокультурні сфері.

Інструменти та обладнання:

аудіовізуальні засоби; програмне забезпечення; мережа Іnternet; інформаційно-комунікаційне обладнання; системи електронного документообігу, електронні бібліотеки та архіви.

Фокус освітньої програми

Програма за спеціальністю «Культурологія» спрямована на поєднання критичного мислення, креативного проектування, теоретико-практичного забезпечення створення та реалізації соціокультурних та мистецьких проектів, що відповідають сучасному рівню економізації та актуалізації культурної спадщини згідно з чинними стандартам та Законами України, Європейського союзу та положеннями ЮНЕСКО. Широке, інтегроване поєднання навчальних курсів гуманітарних дисциплін з сучасними ІТ технологіями, що дозволить студентам стати конкурентоспроможними фахівцями.

Ключові слова: культурологія, креативне проектування, соціокультурне проектування, мистецьке проектування, економізація культурної спадщини, культурні медіа проекти та продукти, дозвіллєва діяльність, івент-менеджмент.

Особливості та відмінності програми

Характерною особливістю даної програми є поглиблене вивчення дисциплін з соціокультурного та арт-менеджменту, регіональних культурних студій та арт-медіа. В навчальному процесі широко застосовуються методики Deeper Learning / Flipped Learning, Game Storming та Problem-Based Learning.

Для здобувачів даної програми є можливість участі в програмах міжнародної мобільності (тривалістю 1 семестр), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами відповідно та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Додаткові можливості програми

Здобувачі вищої освіти за цією освітньою програмою мають можливість брати участь в програмах міжнародної академічної мобільності (тривалістю 1 або 2 семестри), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Академічна мобільність в університеті заохочується та визнається згідно із процедурами ЄКТС.

Здобувачі вищої освіти мають можливість навчатися на кафедрі військової підготовки офіцерів запасу Одеського національного політехнічного університету.

Опис предметної області програми
Об’єкти вивчення та діяльності:

культурні процеси, явища, стани та ознаки, їх усвідомлення, інтерпретація та моделювання; соціокультурні інститути та практики, що забезпечують формування культурних норм та цінностей, cпособи їх втілення й використання.

Цілі навчання:

підготовка фахівців з культурології, які володіють сучасними теоретичними знаннями та, практичними навичками, необхідними для розв’язання складних соціокультурних задач і практичних проблем. 

Теоретичний зміст предметної області:

система наукових ідей, підходів, концепцій, теорій щодо культури; поняття та принципи аналізу культурних процесів та явищ.

Методи, методики та технології:

методи та методики пошуку, систематизації, аналізу та інтерпретації інформації щодо культурних об’єктів та практик, технології популяризації знань щодо культури та регулювання відносин у соціокультурні сфері.

Інструменти та обладнання:

аудіовізуальні засоби; програмне забезпечення; мережа Іnternet; інформаційно-комунікаційне обладнання; системи електронного документообігу, електронні бібліотеки та архіви.

Фокус освітньої програми

Програма за спеціальністю «Культурологія» спрямована на поєднання критичного мислення, креативного проектування, теоретико-практичного забезпечення створення та реалізації соціокультурних та мистецьких проектів, що відповідають сучасному рівню економізації та актуалізації культурної спадщини згідно з чинними стандартам та Законами України, Європейського союзу та положеннями ЮНЕСКО. Широке, інтегроване поєднання навчальних курсів гуманітарних дисциплін з сучасними ІТ технологіями, що дозволить студентам стати конкурентоспроможними фахівцями.

Ключові слова: культурологія, креативне проектування, соціокультурне проектування, мистецьке проектування, економізація культурної спадщини, культурні медіа проекти та продукти, дозвіллєва діяльність, івент-менеджмент.

Особливості та відмінності програми

Характерною особливістю даної програми є поглиблене вивчення дисциплін з соціокультурного та арт-менеджменту, регіональних культурних студій та арт-медіа. В навчальному процесі широко застосовуються методики Deeper Learning / Flipped Learning, Game Storming та Problem-Based Learning.

Для здобувачів даної програми є можливість участі в програмах міжнародної мобільності (тривалістю 1 семестр), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами відповідно та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Додаткові можливості програми

Здобувачі вищої освіти за цією освітньою програмою мають можливість брати участь в програмах міжнародної академічної мобільності (тривалістю 1 або 2 семестри), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Академічна мобільність в університеті заохочується та визнається згідно із процедурами ЄКТС.

Здобувачі вищої освіти мають можливість навчатися на кафедрі військової підготовки офіцерів запасу Одеського національного політехнічного університету.

Опис предметної області програми
Об’єкти вивчення та діяльності:

культурні процеси, явища, стани та ознаки, їх усвідомлення, інтерпретація та моделювання; соціокультурні інститути та практики, що забезпечують формування культурних норм та цінностей, cпособи їх втілення й використання.

Цілі навчання:

підготовка фахівців з культурології, які володіють сучасними теоретичними знаннями та, практичними навичками, необхідними для розв’язання складних соціокультурних задач і практичних проблем. 

Теоретичний зміст предметної області:

система наукових ідей, підходів, концепцій, теорій щодо культури; поняття та принципи аналізу культурних процесів та явищ.

Методи, методики та технології:

методи та методики пошуку, систематизації, аналізу та інтерпретації інформації щодо культурних об’єктів та практик, технології популяризації знань щодо культури та регулювання відносин у соціокультурні сфері.

Інструменти та обладнання:

аудіовізуальні засоби; програмне забезпечення; мережа Іnternet; інформаційно-комунікаційне обладнання; системи електронного документообігу, електронні бібліотеки та архіви.

Фокус освітньої програми

Програма за спеціальністю «Культурологія» спрямована на поєднання критичного мислення, креативного проектування, теоретико-практичного забезпечення створення та реалізації соціокультурних та мистецьких проектів, що відповідають сучасному рівню економізації та актуалізації культурної спадщини згідно з чинними стандартам та Законами України, Європейського союзу та положеннями ЮНЕСКО. Широке, інтегроване поєднання навчальних курсів гуманітарних дисциплін з сучасними ІТ технологіями, що дозволить студентам стати конкурентоспроможними фахівцями.

Ключові слова: культурологія, креативне проектування, соціокультурне проектування, мистецьке проектування, економізація культурної спадщини, культурні медіа проекти та продукти, дозвіллєва діяльність, івент-менеджмент.

Особливості та відмінності програми

Характерною особливістю даної програми є поглиблене вивчення дисциплін з соціокультурного та арт-менеджменту, регіональних культурних студій та арт-медіа. В навчальному процесі широко застосовуються методики Deeper Learning / Flipped Learning, Game Storming та Problem-Based Learning.

Для здобувачів даної програми є можливість участі в програмах міжнародної мобільності (тривалістю 1 семестр), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами відповідно та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Додаткові можливості програми

Здобувачі вищої освіти за цією освітньою програмою мають можливість брати участь в програмах міжнародної академічної мобільності (тривалістю 1 або 2 семестри), яка реалізується німецькою, польською, іспанською мовами та вимагає необхідного рівня мовної компетентності.

Академічна мобільність в університеті заохочується та визнається згідно із процедурами ЄКТС.

Здобувачі вищої освіти мають можливість навчатися на кафедрі військової підготовки офіцерів запасу Одеського національного політехнічного університету.

Особливості реалізації програми
Підходи до викладання та навчання

Студентоцентроване навчання, практико-орієнтоване навчання, індивідуальне та автономне навчання. Викладання проводиться у вигляді: традиційних лекцій (вступні, тематичні, настановчі, оглядові, заключні); нетрадиційних лекцій (проблемні лекції, лекції-візуалізації, бінарні лекції, Flipped classroom, кіно(відео)-лекції, інтерактивні лекції та ін.); практичних занять (інтегровані, міжпредметні, театралізовані та ін.); семінарських занять (семінари-дискусії, семінари-дослідження, семінари-взаємонавчання, семінари-колоквіуми та ін.); тренінгових занять (game storming, brain storming тощо); лабораторних занять (переглядові, професійно-практичні, тематичні та ін.) тощо. 

Передбачено: самостійна робота (підготовка до поточних аудиторних занять з використанням підручників, конспектів, статей, оглядів та інше); пошуково-аналітична робота: виконання індивідуальних творчих письмових робіт (творчі письмові завдання, реферати, рецензії, есеї, реферативно-проектні роботи тощо); виконання індивідуальних та колективних творчих робіт у вигляді електронних матеріалів, аудіо та відео матеріалів (презентації, відеофільми тощо); робота у студентських наукових гуртках; наукові дослідження під керівництвом викладачів кафедри; участь у міждисциплінарних (в тому числі і міжнародних) проектах та тренінгах, науково-дослідних роботах та ін.

Консультації із науково-педагогічними співробітниками (постійне наукове керівництво, підтримка наукового керівника, підтримка та консультування з боку інших колег групи забезпечення освітньо-професійної програми). Підготовка та написання статей, тез до наукових конференцій тощо.

Система оцінювання

Система оцінювання ґрунтується на принципах ЄКТС та здійснюється за 100-бальною шкалою.

Оцінка за шкалою університету Оцінка за шкалою ЄКТС Оцінка за національною шкалою
Екзамени та диференційовані заліки Заліки
90–100 A Відмінно Зараховано
82–89 B Добре
75–81 C
67–74 D Задовільно
60–66 E
35–59 FX Незадовільно Не зараховано
0–34 F

 

Кожний навчальний семестр містить два модульних контролі. Кожний модульний контроль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Якщо підсумковою формою контролю є залік, то підсумкова оцінка формується як накопичувальна за результатами оцінювання всіх навчальних елементів, які заплановані на семестр для виконання здобувачами вищої освіти. Оцінку «зараховано» отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі навчальні елементи не менш, ніж на 60 %. 

До екзамену допускаються здобувачі, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %.

Критерії оцінювання кожного навчального елемента визначені в робочій програмі навчальної дисципліни і доводяться до відома здобувачів на першому в семестрі занятті відповідно до положення про робочу програму навчальної дисципліни.

Оприлюднення змісту навчальної дисципліни та критеріїв оцінювання здійснюється через силабуси дисциплін, які розміщені на офіційному вебсайті університету.

Здобувачі зобов’язані дотримуватись принципів академічної доброчесності при виконанні модульних контрольних робіт, поточних контрольних завдань, індивідуальних завдань з дисципліни.

Ресурсне забезпечення реалізації програми
Специфічні характеристики кадрового забезпечення

Понад 90 % професорсько-викладацького складу, задіяного до викладання циклу дисциплін професійної підготовки, мають відповідні наукові ступені до дисциплін, які викладають

Специфічні характеристики матеріально-технічного забезпечення    

Кафедрою використовується сучасне обладнання, зокрема https://op.edu.ua/about/reports#11

Специфічні характеристики інформаційно-методичного забезпечення    

У процесі реалізації програми використовуються:

  • електронні матеріали, зокрема навчально-методичні комплекси дисциплін, авторські розробки (https://library.opu.ua, https://el.opu.ua/course/index.php?categoryid=68), та віртуальні навчальні середовища Microsoft Team, Zoom та Google Class з відповідним навчально-методичним забезпеченням;
  • офіційний сайт ОНПУ − https://op.edu.ua/ − містить інформацію про освітні програми, інформаційні картки навчальних дисциплін, навчальну, наукову і виховну діяльність, структурні підрозділи, правила прийому, контакти.
Академічна мобільність
Нормативно-правові акти    

Академічна мобільність регламентується Постановою КМУ № 579 “Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність” від 12 серпня 2015 року та Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність (нова редакція). (Введено в дію наказом ректора від 3 жовтня 2019 № 37). https://op.edu.ua/document/2501

Національна кредитна мобільність    

На основі двосторонніх договорів між ОНПУ та ЗВО України.

Міжнародна кредитна мобільність     

У рамках програм ЄС Еразмус + на основі спільних договорів між ОНПУ та університетами-партнерами.

Академічні та професійні права випускників
Доступ до подальшого навчання 

Можливість продовжити навчання за другим (магістерським) рівнем вищої освіти.

Працевлаштування випускників 

Підготовка фахівця зі спеціальності культурологія спрямована на практичну діяльність здобувача у науковій, культурно-освітній, музейній, охоронній в галузі пам’яток історії та культури сфери діяльності, роботу в навчальних закладах, адміністративних організаціях, дослідницьких установах, музеях, архівах, засобах масової інформації, системі охорони пам’яток історії та культури.

Працевлаштування в закладах культури (працівник та керівник закладів культури, спеціаліст з охорони культурної спадщини); ЗМІ (копірайтер, редактор, журналіст, теле- та радіоведучі); музеї, галереї, фестивалі (арт-менеджер, куратор, галерист); туристична діяльність (гід-екскурсовод, розробник екскурсійного маршруту, організатор туристичної діяльності); в вищі навчальні заклади всіх форм власності (науковий співробітник (історія та теорія культури, філософія, політологія, релігієзнавство), мистецтвознавець); в суспільно-політичної сфері (керівник та працівник структурних адміністративних підрозділів з охорони культурної спадщини, фахівець з управління громадськими проектами та програмами, експерт з проблем міжнародного культурного співробівтництва, менеджер грантових проектів та керівник соціальних програм, надання секретарських послуг та послуг перекладу).

Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі й практичні проблеми у галузі професійної діяльності культуролога або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів культурології, а також характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність працювати автономно.
  • Здатність працювати в команді.
  • Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність спілкуватися іноземною мовою.
  • Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Спеціальні компетентності
  • Здатність презентувати результати професійної діяльності в усній та письмовій формі, надавати відповідну аргументацію.
  • Здатність визначати ступінь цінності та унікальності об’єктів культури у українському та міжнародному контекстах.
  • Здатність критично аналізувати культурні явища та процеси з використанням загальнонаукових та спеціальних наукових методів;
  • Здатність розуміти та інтерпретувати джерела культури (писемні, речові, візуальні) з урахуванням різних контекстів (історичного, соціального, антропологічного, політичного, релігійного, екологічного тощо).
  • Здатність використовувати різноманітні джерела інформації та методологічний апарат культурології для виявлення, аналізу культурних потреб суспільства.
  • Здатність аналізувати культурну політику в інституціях різних рівнів.
  • Здатність обґрунтовувати рішення щодо врегулювання відносин у сфері культури на основі розуміння специфіки соціокультурних процесів.
  • Створювати аналітичні звіти, розробляти рекомендації та генерувати проекти (культурно-мистецькі, художні та дозвіллєві) щодо об'єктів професійної діяльності, використовуючи актуальну нормативну основу.
  • Здатність оцінювати матеріальну та духовну цінність об’єкта культурної спадщини різних історичних періодів та географічних ареалів.
  • Здатність популяризувати знання про культуру та поширювати інформацію культурологічного змісту, використовуючи сучасні інформаційні, комунікативні засоби та візуальні технології.
  • Здатність організувати культурні події, використовуючи сучасні методи та технології.
  • Здатність дотримуватися стандартів професійної етики та міжкультурної комунікації.
Додаткові компетентності 
  • Здатність до практичного використання сучасних концепцій культурології, антропології, соціології культури та головних етапів і принципів її розвитку, ознайомлення із функціонуванням сучасних медіа і основними теоріями комунікацій в культурі.
  • Здатність налагодити комунікативний процес із представниками різних соціально-культурних груп в процесі проведення культурологічного дослідження та/або викладення його результатів.
  • Знання економічних основ культури та функціонування культурних і креативних індустрій, ознайомлення із засадами проектного та організаційного менеджменту, соціокультурного проектування.
  • Здатність розуміти інтеграційні процеси, їх роль і динаміку в культурі.
  • Здатність інтерпретувати, систематизувати, критично оцінювати і використовувати отриману інформацію у сферах культури і мистецтва.
Програмні результати навчання
  • Мати навички критичного мислення, викладати у зрозумілий спосіб власні думки, здійснювати їх аргументацію.
  • Аналізувати, коментувати, узагальнювати наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру.
  • Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань культурології, відповідно до спеціалізації.
  • Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування.
  • Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів.
  • Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. 
  • Розуміти чинники культурної динаміки, принципи періодизації культурних процесів, їх специфічні риси та характеристики.
  • Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту.
  • Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних параметрів їх впровадження.
  • Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу.
  • Здійснювати експертну оцінку культурних об’єктів за заданими критеріями та надавати рекомендації щодо їх соціальної актуалізації. 
  • Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати культурні події та проекти з дотриманням законодавства та у відповідності до визначених мети та завдань.
  • Презентувати знання про культуру відповідно до спеціалізації представників різних професійних груп та здобувачів освіти.
  • Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української та світової культури з фахівцями та нефахівцями.
  • Вільно спілкуватися з професійних питань усно та письмово державною та іноземними мовами з урахуванням мети спілкування та соціокультурних особливостей його контексту.
  • Визначати, формулювати та аргументувати власну громадянську та професійну позицію щодо актуальних суспільних питань.
  • Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.
  • Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у професійній діяльності.
  • Застосовувати культурологічне знання та методи наукового дослідження культури для практичного вирішення сучасних соціокультурних проблем (збереження національної ідентичності; охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини; розробки механізмів меморації в культурі та адаптації традиційних культурних інститутів до умов сучасного суспільства тощо).
  • Оцінювати адекватність дослідницьких завдань науковій меті культурологічного дослідження.
  • Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних стилях і напрямах європейського мистецтва.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі й практичні проблеми у галузі професійної діяльності культуролога або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів культурології, а також характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність працювати автономно.
  • Здатність працювати в команді.
  • Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність спілкуватися іноземною мовою.
  • Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Спеціальні компетентності
  • Здатність презентувати результати професійної діяльності в усній та письмовій формі, надавати відповідну аргументацію.
  • Здатність визначати ступінь цінності та унікальності об’єктів культури у українському та міжнародному контекстах.
  • Здатність критично аналізувати культурні явища та процеси з використанням загальнонаукових та спеціальних наукових методів;
  • Здатність розуміти та інтерпретувати джерела культури (писемні, речові, візуальні) з урахуванням різних контекстів (історичного, соціального, антропологічного, політичного, релігійного, екологічного тощо).
  • Здатність використовувати різноманітні джерела інформації та методологічний апарат культурології для виявлення, аналізу культурних потреб суспільства.
  • Здатність аналізувати культурну політику в інституціях різних рівнів.
  • Здатність обґрунтовувати рішення щодо врегулювання відносин у сфері культури на основі розуміння специфіки соціокультурних процесів.
  • Створювати аналітичні звіти, розробляти рекомендації та генерувати проекти (культурно-мистецькі, художні та дозвіллєві) щодо об'єктів професійної діяльності, використовуючи актуальну нормативну основу.
  • Здатність оцінювати матеріальну та духовну цінність об’єкта культурної спадщини різних історичних періодів та географічних ареалів.
  • Здатність популяризувати знання про культуру та поширювати інформацію культурологічного змісту, використовуючи сучасні інформаційні, комунікативні засоби та візуальні технології.
  • Здатність організувати культурні події, використовуючи сучасні методи та технології.
  • Здатність дотримуватися стандартів професійної етики та міжкультурної комунікації.
Додаткові компетентності 
  • Здатність до практичного використання сучасних концепцій культурології, антропології, соціології культури та головних етапів і принципів її розвитку, ознайомлення із функціонуванням сучасних медіа і основними теоріями комунікацій в культурі.
  • Здатність налагодити комунікативний процес із представниками різних соціально-культурних груп в процесі проведення культурологічного дослідження та/або викладення його результатів.
  • Знання економічних основ культури та функціонування культурних і креативних індустрій, ознайомлення із засадами проектного та організаційного менеджменту, соціокультурного проектування.
  • Здатність розуміти інтеграційні процеси, їх роль і динаміку в культурі.
  • Здатність інтерпретувати, систематизувати, критично оцінювати і використовувати отриману інформацію у сферах культури і мистецтва.
Програмні результати навчання
  • Мати навички критичного мислення, викладати у зрозумілий спосіб власні думки, здійснювати їх аргументацію.
  • Аналізувати, коментувати, узагальнювати наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру.
  • Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань культурології, відповідно до спеціалізації.
  • Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування.
  • Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів.
  • Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. 
  • Розуміти чинники культурної динаміки, принципи періодизації культурних процесів, їх специфічні риси та характеристики.
  • Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту.
  • Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних параметрів їх впровадження.
  • Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу.
  • Здійснювати експертну оцінку культурних об’єктів за заданими критеріями та надавати рекомендації щодо їх соціальної актуалізації. 
  • Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати культурні події та проекти з дотриманням законодавства та у відповідності до визначених мети та завдань.
  • Презентувати знання про культуру відповідно до спеціалізації представників різних професійних груп та здобувачів освіти.
  • Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української та світової культури з фахівцями та нефахівцями.
  • Вільно спілкуватися з професійних питань усно та письмово державною та іноземними мовами з урахуванням мети спілкування та соціокультурних особливостей його контексту.
  • Визначати, формулювати та аргументувати власну громадянську та професійну позицію щодо актуальних суспільних питань.
  • Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.
  • Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у професійній діяльності.
  • Застосовувати культурологічне знання та методи наукового дослідження культури для практичного вирішення сучасних соціокультурних проблем (збереження національної ідентичності; охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини; розробки механізмів меморації в культурі та адаптації традиційних культурних інститутів до умов сучасного суспільства тощо).
  • Оцінювати адекватність дослідницьких завдань науковій меті культурологічного дослідження.
  • Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних стилях і напрямах європейського мистецтва.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі й практичні проблеми у галузі професійної діяльності культуролога або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів культурології, а також характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність працювати автономно.
  • Здатність працювати в команді.
  • Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність спілкуватися іноземною мовою.
  • Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Спеціальні компетентності
  • Здатність презентувати результати професійної діяльності в усній та письмовій формі, надавати відповідну аргументацію.
  • Здатність визначати ступінь цінності та унікальності об’єктів культури у українському та міжнародному контекстах.
  • Здатність критично аналізувати культурні явища та процеси з використанням загальнонаукових та спеціальних наукових методів;
  • Здатність розуміти та інтерпретувати джерела культури (писемні, речові, візуальні) з урахуванням різних контекстів (історичного, соціального, антропологічного, політичного, релігійного, екологічного тощо).
  • Здатність використовувати різноманітні джерела інформації та методологічний апарат культурології для виявлення, аналізу культурних потреб суспільства.
  • Здатність аналізувати культурну політику в інституціях різних рівнів.
  • Здатність обґрунтовувати рішення щодо врегулювання відносин у сфері культури на основі розуміння специфіки соціокультурних процесів.
  • Створювати аналітичні звіти, розробляти рекомендації та генерувати проекти (культурно-мистецькі, художні та дозвіллєві) щодо об'єктів професійної діяльності, використовуючи актуальну нормативну основу.
  • Здатність оцінювати матеріальну та духовну цінність об’єкта культурної спадщини різних історичних періодів та географічних ареалів.
  • Здатність популяризувати знання про культуру та поширювати інформацію культурологічного змісту, використовуючи сучасні інформаційні, комунікативні засоби та візуальні технології.
  • Здатність організувати культурні події, використовуючи сучасні методи та технології.
  • Здатність дотримуватися стандартів професійної етики та міжкультурної комунікації.
Додаткові компетентності 
  • Здатність до практичного використання сучасних концепцій культурології, антропології, соціології культури та головних етапів і принципів її розвитку, ознайомлення із функціонуванням сучасних медіа і основними теоріями комунікацій в культурі.
  • Здатність налагодити комунікативний процес із представниками різних соціально-культурних груп в процесі проведення культурологічного дослідження та/або викладення його результатів.
  • Знання економічних основ культури та функціонування культурних і креативних індустрій, ознайомлення із засадами проектного та організаційного менеджменту, соціокультурного проектування.
  • Здатність розуміти інтеграційні процеси, їх роль і динаміку в культурі.
  • Здатність інтерпретувати, систематизувати, критично оцінювати і використовувати отриману інформацію у сферах культури і мистецтва.
Програмні результати навчання
  • Мати навички критичного мислення, викладати у зрозумілий спосіб власні думки, здійснювати їх аргументацію.
  • Аналізувати, коментувати, узагальнювати наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру.
  • Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань культурології, відповідно до спеціалізації.
  • Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування.
  • Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів.
  • Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. 
  • Розуміти чинники культурної динаміки, принципи періодизації культурних процесів, їх специфічні риси та характеристики.
  • Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту.
  • Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних параметрів їх впровадження.
  • Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу.
  • Здійснювати експертну оцінку культурних об’єктів за заданими критеріями та надавати рекомендації щодо їх соціальної актуалізації. 
  • Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати культурні події та проекти з дотриманням законодавства та у відповідності до визначених мети та завдань.
  • Презентувати знання про культуру відповідно до спеціалізації представників різних професійних груп та здобувачів освіти.
  • Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української та світової культури з фахівцями та нефахівцями.
  • Вільно спілкуватися з професійних питань усно та письмово державною та іноземними мовами з урахуванням мети спілкування та соціокультурних особливостей його контексту.
  • Визначати, формулювати та аргументувати власну громадянську та професійну позицію щодо актуальних суспільних питань.
  • Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.
  • Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у професійній діяльності.
  • Застосовувати культурологічне знання та методи наукового дослідження культури для практичного вирішення сучасних соціокультурних проблем (збереження національної ідентичності; охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини; розробки механізмів меморації в культурі та адаптації традиційних культурних інститутів до умов сучасного суспільства тощо).
  • Оцінювати адекватність дослідницьких завдань науковій меті культурологічного дослідження.
  • Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних стилях і напрямах європейського мистецтва.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі й практичні проблеми у галузі професійної діяльності культуролога або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів культурології, а також характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність працювати автономно.
  • Здатність працювати в команді.
  • Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність спілкуватися іноземною мовою.
  • Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Спеціальні компетентності
  • Здатність презентувати результати професійної діяльності в усній та письмовій формі, надавати відповідну аргументацію.
  • Здатність визначати ступінь цінності та унікальності об’єктів культури у українському та міжнародному контекстах.
  • Здатність критично аналізувати культурні явища та процеси з використанням загальнонаукових та спеціальних наукових методів;
  • Здатність розуміти та інтерпретувати джерела культури (писемні, речові, візуальні) з урахуванням різних контекстів (історичного, соціального, антропологічного, політичного, релігійного, екологічного тощо).
  • Здатність використовувати різноманітні джерела інформації та методологічний апарат культурології для виявлення, аналізу культурних потреб суспільства.
  • Здатність аналізувати культурну політику в інституціях різних рівнів.
  • Здатність обґрунтовувати рішення щодо врегулювання відносин у сфері культури на основі розуміння специфіки соціокультурних процесів.
  • Створювати аналітичні звіти, розробляти рекомендації та генерувати проекти (культурно-мистецькі, художні та дозвіллєві) щодо об'єктів професійної діяльності, використовуючи актуальну нормативну основу.
  • Здатність оцінювати матеріальну та духовну цінність об’єкта культурної спадщини різних історичних періодів та географічних ареалів.
  • Здатність популяризувати знання про культуру та поширювати інформацію культурологічного змісту, використовуючи сучасні інформаційні, комунікативні засоби та візуальні технології.
  • Здатність організувати культурні події, використовуючи сучасні методи та технології.
  • Здатність дотримуватися стандартів професійної етики та міжкультурної комунікації.
Додаткові компетентності 
  • Здатність до практичного використання сучасних концепцій культурології, антропології, соціології культури та головних етапів і принципів її розвитку, ознайомлення із функціонуванням сучасних медіа і основними теоріями комунікацій в культурі.
  • Здатність налагодити комунікативний процес із представниками різних соціально-культурних груп в процесі проведення культурологічного дослідження та/або викладення його результатів.
  • Знання економічних основ культури та функціонування культурних і креативних індустрій, ознайомлення із засадами проектного та організаційного менеджменту, соціокультурного проектування.
  • Здатність розуміти інтеграційні процеси, їх роль і динаміку в культурі.
  • Здатність інтерпретувати, систематизувати, критично оцінювати і використовувати отриману інформацію у сферах культури і мистецтва.
Програмні результати навчання
  • Мати навички критичного мислення, викладати у зрозумілий спосіб власні думки, здійснювати їх аргументацію.
  • Аналізувати, коментувати, узагальнювати наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру.
  • Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань культурології, відповідно до спеціалізації.
  • Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування.
  • Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів.
  • Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. 
  • Розуміти чинники культурної динаміки, принципи періодизації культурних процесів, їх специфічні риси та характеристики.
  • Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту.
  • Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних параметрів їх впровадження.
  • Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу.
  • Здійснювати експертну оцінку культурних об’єктів за заданими критеріями та надавати рекомендації щодо їх соціальної актуалізації. 
  • Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати культурні події та проекти з дотриманням законодавства та у відповідності до визначених мети та завдань.
  • Презентувати знання про культуру відповідно до спеціалізації представників різних професійних груп та здобувачів освіти.
  • Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української та світової культури з фахівцями та нефахівцями.
  • Вільно спілкуватися з професійних питань усно та письмово державною та іноземними мовами з урахуванням мети спілкування та соціокультурних особливостей його контексту.
  • Визначати, формулювати та аргументувати власну громадянську та професійну позицію щодо актуальних суспільних питань.
  • Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.
  • Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у професійній діяльності.
  • Застосовувати культурологічне знання та методи наукового дослідження культури для практичного вирішення сучасних соціокультурних проблем (збереження національної ідентичності; охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини; розробки механізмів меморації в культурі та адаптації традиційних культурних інститутів до умов сучасного суспільства тощо).
  • Оцінювати адекватність дослідницьких завдань науковій меті культурологічного дослідження.
  • Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних стилях і напрямах європейського мистецтва.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі й практичні проблеми у галузі професійної діяльності культуролога або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів культурології, а також характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність працювати автономно.
  • Здатність працювати в команді.
  • Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність спілкуватися іноземною мовою.
  • Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Спеціальні компетентності
  • Здатність презентувати результати професійної діяльності в усній та письмовій формі, надавати відповідну аргументацію.
  • Здатність визначати ступінь цінності та унікальності об’єктів культури у українському та міжнародному контекстах.
  • Здатність критично аналізувати культурні явища та процеси з використанням загальнонаукових та спеціальних наукових методів;
  • Здатність розуміти та інтерпретувати джерела культури (писемні, речові, візуальні) з урахуванням різних контекстів (історичного, соціального, антропологічного, політичного, релігійного, екологічного тощо).
  • Здатність використовувати різноманітні джерела інформації та методологічний апарат культурології для виявлення, аналізу культурних потреб суспільства.
  • Здатність аналізувати культурну політику в інституціях різних рівнів.
  • Здатність обґрунтовувати рішення щодо врегулювання відносин у сфері культури на основі розуміння специфіки соціокультурних процесів.
  • Створювати аналітичні звіти, розробляти рекомендації та генерувати проекти (культурно-мистецькі, художні та дозвіллєві) щодо об'єктів професійної діяльності, використовуючи актуальну нормативну основу.
  • Здатність оцінювати матеріальну та духовну цінність об’єкта культурної спадщини різних історичних періодів та географічних ареалів.
  • Здатність популяризувати знання про культуру та поширювати інформацію культурологічного змісту, використовуючи сучасні інформаційні, комунікативні засоби та візуальні технології.
  • Здатність організувати культурні події, використовуючи сучасні методи та технології.
  • Здатність дотримуватися стандартів професійної етики та міжкультурної комунікації.
Додаткові компетентності 
  • Здатність до практичного використання сучасних концепцій культурології, антропології, соціології культури та головних етапів і принципів її розвитку, ознайомлення із функціонуванням сучасних медіа і основними теоріями комунікацій в культурі.
  • Здатність налагодити комунікативний процес із представниками різних соціально-культурних груп в процесі проведення культурологічного дослідження та/або викладення його результатів.
  • Знання економічних основ культури та функціонування культурних і креативних індустрій, ознайомлення із засадами проектного та організаційного менеджменту, соціокультурного проектування.
  • Здатність розуміти інтеграційні процеси, їх роль і динаміку в культурі.
  • Здатність інтерпретувати, систематизувати, критично оцінювати і використовувати отриману інформацію у сферах культури і мистецтва.
Програмні результати навчання
  • Мати навички критичного мислення, викладати у зрозумілий спосіб власні думки, здійснювати їх аргументацію.
  • Аналізувати, коментувати, узагальнювати наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру.
  • Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань культурології, відповідно до спеціалізації.
  • Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування.
  • Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів.
  • Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. 
  • Розуміти чинники культурної динаміки, принципи періодизації культурних процесів, їх специфічні риси та характеристики.
  • Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту.
  • Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних параметрів їх впровадження.
  • Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу.
  • Здійснювати експертну оцінку культурних об’єктів за заданими критеріями та надавати рекомендації щодо їх соціальної актуалізації. 
  • Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати культурні події та проекти з дотриманням законодавства та у відповідності до визначених мети та завдань.
  • Презентувати знання про культуру відповідно до спеціалізації представників різних професійних груп та здобувачів освіти.
  • Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української та світової культури з фахівцями та нефахівцями.
  • Вільно спілкуватися з професійних питань усно та письмово державною та іноземними мовами з урахуванням мети спілкування та соціокультурних особливостей його контексту.
  • Визначати, формулювати та аргументувати власну громадянську та професійну позицію щодо актуальних суспільних питань.
  • Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.
  • Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у професійній діяльності.
  • Застосовувати культурологічне знання та методи наукового дослідження культури для практичного вирішення сучасних соціокультурних проблем (збереження національної ідентичності; охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини; розробки механізмів меморації в культурі та адаптації традиційних культурних інститутів до умов сучасного суспільства тощо).
  • Оцінювати адекватність дослідницьких завдань науковій меті культурологічного дослідження.
  • Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних стилях і напрямах європейського мистецтва.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі й практичні проблеми у галузі професійної діяльності культуролога або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів культурології, а також характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність працювати автономно.
  • Здатність працювати в команді.
  • Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність спілкуватися іноземною мовою.
  • Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Спеціальні компетентності
  • Здатність презентувати результати професійної діяльності в усній та письмовій формі, надавати відповідну аргументацію.
  • Здатність визначати ступінь цінності та унікальності об’єктів культури у українському та міжнародному контекстах.
  • Здатність критично аналізувати культурні явища та процеси з використанням загальнонаукових та спеціальних наукових методів;
  • Здатність розуміти та інтерпретувати джерела культури (писемні, речові, візуальні) з урахуванням різних контекстів (історичного, соціального, антропологічного, політичного, релігійного, екологічного тощо).
  • Здатність використовувати різноманітні джерела інформації та методологічний апарат культурології для виявлення, аналізу культурних потреб суспільства.
  • Здатність аналізувати культурну політику в інституціях різних рівнів.
  • Здатність обґрунтовувати рішення щодо врегулювання відносин у сфері культури на основі розуміння специфіки соціокультурних процесів.
  • Створювати аналітичні звіти, розробляти рекомендації та генерувати проекти (культурно-мистецькі, художні та дозвіллєві) щодо об'єктів професійної діяльності, використовуючи актуальну нормативну основу.
  • Здатність оцінювати матеріальну та духовну цінність об’єкта культурної спадщини різних історичних періодів та географічних ареалів.
  • Здатність популяризувати знання про культуру та поширювати інформацію культурологічного змісту, використовуючи сучасні інформаційні, комунікативні засоби та візуальні технології.
  • Здатність організувати культурні події, використовуючи сучасні методи та технології.
  • Здатність дотримуватися стандартів професійної етики та міжкультурної комунікації.
Додаткові компетентності 
  • Здатність до практичного використання сучасних концепцій культурології, антропології, соціології культури та головних етапів і принципів її розвитку, ознайомлення із функціонуванням сучасних медіа і основними теоріями комунікацій в культурі.
  • Здатність налагодити комунікативний процес із представниками різних соціально-культурних груп в процесі проведення культурологічного дослідження та/або викладення його результатів.
  • Знання економічних основ культури та функціонування культурних і креативних індустрій, ознайомлення із засадами проектного та організаційного менеджменту, соціокультурного проектування.
  • Здатність розуміти інтеграційні процеси, їх роль і динаміку в культурі.
  • Здатність інтерпретувати, систематизувати, критично оцінювати і використовувати отриману інформацію у сферах культури і мистецтва.
Програмні результати навчання
  • Мати навички критичного мислення, викладати у зрозумілий спосіб власні думки, здійснювати їх аргументацію.
  • Аналізувати, коментувати, узагальнювати наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру.
  • Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань культурології, відповідно до спеціалізації.
  • Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування.
  • Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів.
  • Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. 
  • Розуміти чинники культурної динаміки, принципи періодизації культурних процесів, їх специфічні риси та характеристики.
  • Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту.
  • Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних параметрів їх впровадження.
  • Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу.
  • Здійснювати експертну оцінку культурних об’єктів за заданими критеріями та надавати рекомендації щодо їх соціальної актуалізації. 
  • Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати культурні події та проекти з дотриманням законодавства та у відповідності до визначених мети та завдань.
  • Презентувати знання про культуру відповідно до спеціалізації представників різних професійних груп та здобувачів освіти.
  • Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української та світової культури з фахівцями та нефахівцями.
  • Вільно спілкуватися з професійних питань усно та письмово державною та іноземними мовами з урахуванням мети спілкування та соціокультурних особливостей його контексту.
  • Визначати, формулювати та аргументувати власну громадянську та професійну позицію щодо актуальних суспільних питань.
  • Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.
  • Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у професійній діяльності.
  • Застосовувати культурологічне знання та методи наукового дослідження культури для практичного вирішення сучасних соціокультурних проблем (збереження національної ідентичності; охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини; розробки механізмів меморації в культурі та адаптації традиційних культурних інститутів до умов сучасного суспільства тощо).
  • Оцінювати адекватність дослідницьких завдань науковій меті культурологічного дослідження.
  • Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних стилях і напрямах європейського мистецтва.